Campagne Opzouten van de Consumentenbond

30 mei 2011

Op vrijdag 27 mei 2011 is de campagne Opzouten van de Consumentenbond begonnen. De Consumentenbond roept consumenten op actie te ondernemen zodat het bedrijfsleven het zoutgehalte in bewerkte voedingsmiddelen gaat verlagen.

 

De Consumentenbond heeft voor de 3e keer een Groot zoutonderzoek gedaan naar de hoeveelheid zout in 150 dagelijkse voedingsmiddelen. Dit onderzoek is in de Consumentengids van 27 mei gepubliceerd. In vergelijking met 2 jaar geleden is het zoutgehalte in de meeste productgroepen nauwelijks verminderd.

Deze resultaten komen overeen met het onderzoek van de nVWA (nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit) dat in maart 2011 werd gepresenteerd.

Naar aanleiding van de onderzoeksresultaten van de nVWA zijn door de overheid geen acties ondernomen.

De Consumentenbond roept consumenten nu op om in actie te komen om hiermee het bedrijfsleven en de overheid er van te overtuigen dat er nu écht stappen moeten worden ondernomen om het zoutgehalte in bewerkte voedingsmiddelen te verlagen. De campagne die de Consumentenbond hiervoor in het leven heeft geroepen heet ‘Opzouten!’.

Bekijk het YouTube-filmpje van deze campagne of lees meer over de campagne Opzouten op de site van de Consumentenbond.

 

 

Reacties

Zelf een reactie toevoegen

De velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.